شکایت یک سازمان آمریکایی از ایران، سوریه و کره شمالی به اتهام کمک به حماس 

یک سازمان آمریکایی حامی صهیونیست‌ها از ایران، سوریه و کره شمالی به اتهام کمک به حماس در دادگاه فدرال آمریکا شکایت کرده است.

یک سازمان آمریکایی دیدبان حامی صهیونیست‌ها (ADL) دیروز دوشنبه به نمایندگی از بیش از ۱۰۰ صهیونیست کشته شده در عملیات طوفان الاقصی در ۷ اکتبر و خانواده‌های آنها شکایتی را به دادگاه فدرال ایالت واشنگتن دی سی آمریکا تسلیم و ایران، سوریه و کره شمالی را به حمایت مالی، آموزشی و استراتژیکی از حماس متهم کرد. آ نها به دنبال غرامت پولی از دولت‌ها برای جراحت یا مرگ ناشی از حمله ۷ اکتبر هستند.

جاناتان گرینبلات، مدیر عامل و مدیر این سازمان به CNN گفت: در بخشی از این دادخواست، این اسرائیلی ها، ایران و همچنین سوریه و کره شمالی را به خاطر نقششان در تأمین مالی و آموزشی حماس متهم دانسته و حمله ۷ اکتبر حماس را بدترین حمله به یهودیان از سال ۲۰۱۷ تا کنون عنوان کرده اند.

وی مدعی شده است این شکایت شواهدی از سابقه ادعایی ایران، سوریه و کره شمالی در حمایت از حماس ارائه خواهد کرد.

این سازمان حامی صهیونیست‌ها در حالی چنین شکایتی را تسلیم دادگاه فدرال آمریکا کرده است که رژیم صهیونیستی از ۷ اکتبر سال ۲۰۲۳ و در ادامه جنایات خود طی چند دهه علیه مردم مظلوم فلسطین بیش از ۳۷ هزار فلسطینی را در جنگ غزه به شهادت رسانده و نزدیک به ۹۰ هزار نفر را زخمی کرده است. این رژیم در سایه حملات خود علیه حماس هزاران خانه، زیرساخت و ساختمان را در غزه تخریب و نزدیک به ۲ میلیون نفر را آواره کرده است و نسبت به احکام صادر شده در دادگاه لاهه و نشست های شورای امنیت برای توقف جنگ بی توجه است.

مترجم: اعظم پورکند

برچسب ها: جنبش حماس ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۶
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۰ ۱۲ تير ۱۴۰۳
بدجوری اقتصاد امریکای شمالی نابود شده و
کسری بودجه دارند
میخواهند از دارایی های ما در انجا
پولی مفت به جیب بزنند
صددرصد کلاه برداری و شارلاتان بازی و شیادی است
آخرین اخبار